Педагогічна майстерня: шлях до критичного мислення та дослідницьких компетентностей!

     17 листопада 2025 року відбулося продуктивне засідання Педагогічної майстерні вчителів природничо-математичного циклу. Головною темою зустрічі стало: “Розвиток критичного мислення та формування дослідницьких компетентностей учнів через систему формувального оцінювання”.

     Вчителі активно працювали над удосконаленням своїх професійних навичок, обговорюючи ключові аспекти сучасного освітнього процесу, спрямовані на якісну підготовку учнів до викликів сьогодення.

     Ключові моменти обговорення та роботи:
     1.Роль формувального оцінювання. Красуцька О.Л. акцентувала увагу на тому, як формувальне оцінювання впливає на розвиток пізнавальної самостійності та відповідальності учнів. Було підкреслено, що цей вид оцінювання є не просто контролем, а потужним інструментом підтримки навчання.

     2.Методи розвитку критичного мислення. Зубенко Т.О. представила ефективні методи та прийоми розвитку критичного мислення та логіки. Учасники ознайомилися з практиками аналізу даних, розв’язання проблемних задач та аргументації як необхідних складових уроків.

     3.Формування дослідницьких компетентностей. Про особливості формування дослідницьких компетентностей розповіла Жигалюк Н.І. На прикладах навчальних досліджень з хімії та біології було детально розглянуто шлях від постановки гіпотези до успішної презентації результатів.

     4. Практикум та розробка критеріїв. Під час практикуму всі члени професійного об’єднання взяли активну участь у розробці критеріїв оцінювання для проєктної та дослідницької діяльності. Був також опрацьований алгоритм надання ефективного зворотного зв’язку для максимальної користі учням.

     5. Використання рефлексійних технік. На завершення, Зубенко Т.О. поділилася досвідом використання рефлексійних технік для того, щоб учні могли краще усвідомити власний прогрес та труднощі у навчанні.

     Засідання пройшло у конструктивній та творчій атмосфері. Отримані знання та практичні навички вчителі використовуватимуть для впровадження новітніх підходів у викладанні предметів природничо-математичного циклу, сприяючи поглибленню знань та розвитку ключових компетентностей наших учнів.