Пам’ятка класному керівнику 5 класу
- Працюйте над формування колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
- Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
- Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення ).
- Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
- Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
- Вчасно і мудро підтримуйте дитячу активність.
- Не забувайте: формування класного , батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
Пам’ятка вчителям, які викладають в 5 класі
- Відвідайте уроки в 4 класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
- Опрацюйте спеціально психолого-педагогічну літературу.
- Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
- Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
- Протягом уроку давайте конкретні доступні завдання й домагайтеся їх чіткого виконання.
- Щоденно перевіряйте робочі зошити учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
- Ретельно обмірковуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення. Розробіть відповідний роздатковий матеріал.
- Забезпечуйте систематичне повторення.
- Уникайте перенавантаження дітей.
- Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5 класі.
Пам’ятка батькам п’ятикласників
- У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.
- У 5 класі розширюється обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.
- Забезпечте свої дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
- Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.
- Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай вони вдома виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.
- Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою, привчайте до повсякденного читання художньої літератури, попросіть їх переказати прочитане. Це розвиває такі необхідні для навчання психологічні процеси як пам’ять, мислення, увагу, уяву.
- Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
- Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
- Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя – прийдіть до школи і поспілкуйтеся з учителем.
- Намагайтеся придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.
- Пам’ятайте: клас, де навчається ваша дитина, – ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватися ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.
- Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
- Керуйтеся у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
- Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
- Умійте ставити себе на місце дитини.
- Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність її перший ворог.