Сторінка шкільного психолога

Пам’ятка класному керівнику 5 класу

  • Працюйте над формування колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.
  • Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах).
  • Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення ).
  • Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість, терплячість.
  • Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.
  • Вчасно і мудро підтримуйте дитячу активність.
  • Не забувайте: формування класного , батьківського колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

Пам’ятка вчителям, які викладають в 5 класі

  • Відвідайте уроки в 4 класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
  • Опрацюйте спеціально психолого-педагогічну літературу.
  • Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
  • Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
  • Протягом уроку давайте конкретні доступні завдання й домагайтеся їх чіткого виконання.
  • Щоденно перевіряйте робочі зошити учнів, домагайтеся систематичної роботи над помилками.
  • Ретельно обмірковуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення. Розробіть відповідний роздатковий матеріал.
  • Забезпечуйте систематичне повторення.
  • Уникайте перенавантаження дітей.
  • Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5 класі.

Пам’ятка батькам п’ятикласників

  • У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.
  • У 5 класі розширюється обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків.
  • Забезпечте свої дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
  • Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей міцно завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства.
  • Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Нехай вони вдома виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.
  • Заведіть дітей у бібліотеку, читальний зал не силою,  привчайте до повсякденного читання художньої літератури, попросіть їх переказати прочитане. Це розвиває такі необхідні для навчання психологічні процеси  як пам’ять, мислення, увагу, уяву.
  • Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
  • Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
  • Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя – прийдіть до школи і поспілкуйтеся з учителем.
  • Намагайтеся придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу.
  • Пам’ятайте: клас, де навчається ваша дитина, – ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері буде формуватися ваша дитина. Це залежить від кожного й від вас теж.
  • Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
  • Керуйтеся у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання – особистий приклад.
  • Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
  • Умійте ставити себе на місце дитини.
  • Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність її перший ворог.